Zeci de români au avut parte de sărbători de coșmar în decembrie. Ei au plătit mii de lei pentru un Revelion la Sinaia, însă cu câteva zile înainte să înceapă distracția și-au dat seama că nu au unde merge! Ce părea a fi o rezervare făcută ca la carte s-a dovedit, de fapt, o mare escrocherie!
Asta fiindcă pensiunile în care trebuiau să se cazeze nici măcar nu existau în realitate! Iar la telefoane nu mai răspundea nimeni!
Printre victime se numără și Ionuț Rădoi, care a povestit la Digi 24 experiența de care a avut parte: „Nu mă aşteptam niciodată să mă ţepuiască cineva în felul ăsta! Eu am fost cel care a găsit cazarea asta, undeva la sfârşit de septembrie. A fost ideea de a-i da 2.000 de lei avans, ulterior, în decembrie să mai discutăm şi pentru restul banilor”.
Ionuț trebuia să petreacă Revelionul la Sinaia împreună cu alți 14 prieteni. A găsit pe un site de anuţuri o vilă disponibilă, a sunat la numărul de telefon și, după câteva minute de convorbire cu „proprietarul”, a fost de acord să încheie un contract şi să plătească un avans. „Nu mi s-a părut nimic dubios, mai ales că erau nişte detalii de la o firmă reală, chiar am căutat firma să mă documentez, să fie cazarea ok. Am căutat detalii despre firmă, dar greşeala a fost să nu sun la firma respectivă să mă asigur”, recunoaște acum bărbatul păgubit.
Din primele cercetări, reiese că escrocii au folosit datele de facturare ale unei firme din Braşov, ca să nu trezească niciun fel de suspiciuni. La rândul lor, reprezentaţii societăţii susțin că și ei sunt victime: „În luna septembrie am aflat de primul caz de înşelătorie în care mai multe persoane se folosesc de firma mea drept momeală şi încasează aconturi substanţiale. În acest moment am deja o plângere făcută la Poliţia din Braşov, la secţia 3”.
Pe Facebook, reacțiile sunt numeroase. Cineva povestește cum a luat o țeapă uriașă: „Am trimis 3.000 lei în contul de pe factură. La două zile după achitarea avansului am încercat să-l sun, dar numărul era indisponibil”.
Mulţi dintre cei care au dat bani în avans au ajuns să apară pe contractele altor clienți păcăliți. De exemplu, Ionuț Rădoi se plânge că apare pe factura sa la secţiunea „Client”, iar pe factura altei victime ca fiind cel care a încasat banii! „Am primit primul telefon de la cineva din Ploieşti, mi-a spus, uite numele tău apare pe contractul nostru de cazare. Când mi-am văzut numele pe contractul cuiva, am sesizat poliţia. E deja un furt de identitate”.
O tânără din Galați, pe nume Andreea, povestește și ea ce a pățit: „Am transferat 3.750 de lei. Cu două zile înainte de Revelion, i-am dat mesaj pe WhatsApp, nu a răspuns, apoi l-am tot sunat de pe mai multe telefoane, la fel, nu răspundea nimeni. Am fost şi am depus plângere la Poliţie şi apoi la Parchet”.